Maze Runner

Dan dan daa! Nu har jag äntligen sett Maze Runner! Boken finns recenserad här och kika gärna in den recensionen om du inte vet något om handlingen i Maze Runner. I detta inlägg tänker jag dela några korta tankar om filmen. Jag vill gärna veta vad du tycker om Maze Runner- bok eller film spelar ingen roll, så skriv gärna en kommentar!

Precis som Hungergames, som jag skrev om förra veckan, är denna film mycket välgjord. Effekter och miljöer som inte finns på riktigt ser mycket verkliga ut och otroligt snygga ut!

Skådespelet är också mycket trovärdigt och bra. Man fastnar för karaktärerna och känner med dem, precis som i boken. Om man ska referera mer till boken så tycker jag att det stämde ganska bra överens med den och mina tankar om hur det skulle vara innan. Dock så kände jag att jag saknade vissa moment och att några saker var annorlunda men så brukar det ju vara i filmer, så det störde mig inte så mycket.

Så, jag kan nog bara tillägga att jag verkligen rekommenderar filmen till den som läst boken! Vill du se en trailer så finns en länk här.

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Maze Runner”

Kommentera

