Läslistan 3.0

Förutom att jag själv bokbloggar så läser jag många bokbloggar och vistas en hel del på bibliotek, både online och fysiska. Härifrån och från kommentarer, vänner, släktingar och affärer, får jag syn på en hel del böcker som jag blir sugen på att läsa. Men allra oftast har jag en stor trave böcker på tur och det är därför jag skriver dessa Läslistorna, för att komma ihåg alla bra boktips. Vad ska du läsa härnäst? Tidigare har jag skrivit dem på papper men nu brukar jag även dela dem med den digitala världen. Och det där var ett mycket längre intro än jag tänkt, men nu har jag alltså förklarat mina läslistor- inlägg också. Idag följer alltså en ny Läslista!

  • Tiden läker inga sår av Caroline Säfstrand. Efter att ha skummat igenom ett par recensioner verkar det vara feelgood med lite mörker i sig. Jag blir såklart nyfiken…
  • Stora små lögner, Öppnas i händelse av min död & Tre önskningar av Liane Moriarty. Dessa tre böcker har inget med varandra att göra, förutom att de har samma författare. Väldigt många har skrivit om Liane Moriartys böcker och jag är väldigt intresserad av henne, då jag inte läst en ändå. Vet dock ej vilken jag ska börja med.
  • Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske av Emmy Abrahamsson. Denna titeln bjuder in till något charmigt och Emmy Abrahamsson gillar jag. Sista boken på denna listan är skriven av henne.
  • Sophies historia av Jojo Moyes. Sedan jag läste Etthundra milLivet efter dig och uppföljaren  Arvet efter dig har många tipsat mig om att läsa Sophies historia. Såklart vill jag göra det, älskar ju Jojo Moyes! ❤
  • När hundarna kommer av Jessica Schiefauer. Många har skrivit om denna på sina bloggar och jag tycker att en verkar mycket intressant och läsvärd.20160511_173629[1].jpg
  • Magikerna av Lev Grossman. Ett boktips från min bror, första delen i en trilogi. Innan jag skrev denna lista visste jag faktiskt inte vad de handlade om ( förutom magi då, duh) men de verkar faktiskt riktigt bra!
  • Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philipp Sendker. En bok som många hört talats om, tror jag. Den blev väldigt stor och en uppföljare har släppts.
  • När livet vänder av Lucy Dillon. Också detta en ganska välkänd bok. Verkar vara mycket bra!
  •  Clockwork Angel av Cassandra Clare. En av  mina absolut favoritserier är The Mortal Instruments(TMI) och Clockwork Angel är första delen i en serie som hör ihop med den, fast utspelar sig innan. Här finns min senaste TMI recension om du vill läsa om den. Någon som vet om denna finns på svenska?

Detta är de böckerna som jag ska försöka på tag i efter att jag läst ut de jag har hemma just nu. Har du läst någon av dem? Är det någon jag ska satsa på eller någon jag ska undvika? 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

3 thoughts on “Läslistan 3.0”

  1. Clockwork Angel! Läste denna för två eller tre år sen kanske? Ja något sådant. Personligen tycker jag mycket bättre om miljöerna osv. i The infernal devices-serien än i tmi, då det bli lite mer kontraster eftersom det utspelar sig i en annan tid. Men det är främst det jag gillar med den, då själva handlingen i tmi fångade mig mer. Har heller inte fortsatt läsa tid som jag har gjort med tmi, vilket kanske är ett tecken… dock är jag nu mer och mer sugen på att faktiskt ta upp den serien igen och för att se hur den utvecklas! Har inte heller kunnat hitta den serien på svenska så tror helt enkelt att den faktiskt inte blivit översatt. ://

    Liked by 1 person

    1. Åh, kul att få höra vad du tycker om den då jag typ inte ens läst nån recension om den. Trist dock att den inte finns på svenska, men får väl bli att läsa den på engelska. Skulle ju passa bra med lite Cassandra Clare nu i väntan på sista TMI… 😉

      Gilla

Kommentera

