Recension; Öppnas i händelse av min död

-Cecilia Fitzpatrick är en framgångsrik affärskvinna, en mycket älskad fru och mamma och omtyckt av många. Hennes liv är välordnat och det är också hennes hem. Hennes äktenskap med John-Paul är lyckligt, de har tre döttrar och bor i Sydney i Australien. En dag när hon är uppe på vinden ramlar en kartong ner från en hylla där hennes man sparar gamla kvitton. Ur kartongen faller ett förslutet kuvert. Brevet är till Cecilia från John-Paul, men får öppnas endast då han är död. John-Paul är på tjänsteresa men när han ringer berättar Cecilia om brevet, han avfärdar det och ber henne slänga det utan att läsa. Men Cecilia blir inte lugnad utan ännu mer förbryllad. Varför fanns brevet på vinden, i en obetydlig kartong? Ska hon trots allt öppna brevet och läsa, eller? Plötsligt har hennes liv tagit en helt ny vändning på grund av ett brev från hennes man, ett brev som innehåller något hon aldrig skulle kunna föreställa sig…- Från Bokus

Vi får inte bara träffa Cecilia utan också Rachel och Tess. Alla tre är med ,ungefär, lika mycket. Jag tror att många hört talas om denna boken då den blev väldigt uppmärksammad och fick mycket positiv respons. Vilket jag förstår, jag tycker mycket om den. Språket passar mig riktigt bra, det är enkelt att hitta flyt – dock tar det mig ett litet tag innan jag kan skilja de tre huvudkaraktärerna åt. Jag blir överraskad, förvånad, chockad, på ett mycket bra sätt då 😉 .

Jag kommer absolut att läsa mer av Liane Moriarty. Har du läst något av henne? 

Titel: Öppnas i händelse av min död20160526_170304[1]
Författare: Liane Moriarty
Serie:
Sidor: 345
Originalspråk: Engelska
Taggar: Skönlitteratur, Romaner
Finns bl.a på: adlibriscdonbokus
Annat av författaren: Stora små lögner och Tre önskningar som jag gärna vill läsa.

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension; Öppnas i händelse av min död”

Kommentera

