Recension: Tiden läker inga sår

-Maggan, Ethel och Dorotea lär känna varandra under ett luciafirande. Deras vänskap kommer sedan att ha speciella band. Men trots det bryts vänskapen. Senare kommer en dold hemlighet ligga till grund för återföreningen av de tre kvinnorna. Hemligheten måste avslöjas och inte bara vännerna, utan även deras anhöriga påverkas. –

Jag trodde att detta var en mysig feelgood toppad av hemligheter och livsöden. Kanske är det det också, men i så fall är jag besviken. Mitt intresse hamnar aldrig riktigt på topp och jag blir inte fångad. Ju mer jag tänker efter, desto mindre tyckte jag nog om denna boken. Dock finns det ju saker som jag tyckte var lite mer finurligt, vissa av dessa öden och hemligheter t.ex.  Men nja, inte riktigt rätt för mig.

20160531_084931[1]Titel: Tiden läker inga sår
Författare: Caroline Säfstrand
Serie:
Sidor: 303
Originalspråk: Svenska
Finns bl.a på: cdonadlibrisbokus

Men visst är omslaget lite häftigt (eller vad man nu ska kalla det) ändå. De olika skorna mot den mörka utsikten. Passade Tiden läker inga sår dig bättre? Berätta i en kommentar!

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

