Recension: I vansinnets öken

Maze Runner är en mycket uppskattad serie dystopier som även blivit film. Idag recenserar jag andra delen. Första boken har jag också skrivit om, länk finns längre ner.

Spoiler alert!

-När Thomas och hans vänner  kommer ut från labyrinten vet de inte vad som väntar. De vet heller ingenting om hur världen ser ut. Men prövningarna inte är över, trots att de kom ut från labyrinten och de måste vandra genom en öken för att komma vidare. Frågan är om de kommer att finna svaret på gåtan?-

Det går fort för mig att läsa dessa 350 sidorna. Korta kapitel och lagom komplicerat språk gör texten enkel att följa med i, utan att spänningen försvinner. Jag tycker att det är spännande och överraskande, vilket är positivt. Jag gillar alltså även andra delen av Maze Runner.

Vad tycker du om andra delen?

Visst är det så att även denna finns som film? Någon kunnig får gärna dela sina kunskaper. Första filmen har jag nu sett, liten minirecension hittar du här.

Titel20160531_085030[1]: I vansinnets öken
Författare: James Dashner
Serie: Maze Runner #2
Sidor: 357
Originalspråk: Engelska
Taggar: Dystopi, Sci-fi
Finns bl.a på: cdonbokusadlibris
Annat av författaren: I Dödens Labyrint

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension: I vansinnets öken”

  1. Stämmer bra att Vansinnets Öken finns som film. Själv tycker jag att den är bättre och mer händelserik än första filmen så ta och se den nån gång under sommaren!

    Liked by 1 person

Kommentera

