Ljudböcker

Jag tycker att ljudböcker, liksom E-böcker är ett väldigt smart påhitt. Det är perfekt att ha en bok i bakgrunden när man städar, lagar mat, reser, tränar eller vad man nu gör. Jag lånar ljudböckerna från mitt e-bibliotek och lyssnar sen på dem i en app i telefonen. Vet inte riktigt vad som är smidigast när det gäller appar och nedladdningar, det måste man nog prova sig fram. Hittills har jag recenserat 2 ljudböcker, Britt-Marie var här och Ett tunt blått streck.

Även om man får höra/läsa samma saker i en fysisk bok och en ljudbok tror jag absolut att man kan tycka annorlunda om en bok beroende på hur man har fått uppleva den. Om inläsaren har en röst man stör sig på eller läser i ett tempo man inte gillar blir man nog mer negativ än om man hade fått läsa den själv.

Alla böcker finns förstås inte som ljudböcker så om någon har en ljudboksfavorit som jag borde lyssna på, skriv gärna en kommentar 🙂 !

Vad tycker du om ljudböcker? Lyssnar du ofta på sådana? 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

One thought on “Ljudböcker”

Kommentera

