Recension; När hundarna kommer

Jessica Schiefauers bok Pojkarna var inget för mig, men jag ville ändå ge hennes bok När hundarna kommer en chans. Jag blev mycket intresserad av den fåordiga baksidan som fanns på min upplaga, så den ska jag dela med er också.

Den här sommaren älskar två unga människor varandra bortom sans och vett.
Den här sommaren misshandlas en ung pojke till döds vid en stilla insjö.-

Och för den som vill veta något  lite mer än den utförliga beskrivningen så handlar boken om Esther och Isak som är kära. Det är stormande förälskelse och de är uppslukade av varandra. Den första tiden var det så. Men sen tycker inte Isak att Esther doftar lika gott längre och förälskelsen avtar. Vi får också höra om Anton, Isaks lillebror och mordet på en ung kille. Anton var där när modet skedde.

Den här passar mig bättre än Pojkarna, jag har mycket enkelt att följa texten till skillnad från just Pojkarna. Själva handlingen tycker jag inte är jätteintressant, jag hade gärna hört lite mer om mordet och Anton då jag tyckte den storyn var mer spännande än Esther och Isak. Jag har faktiskt inte så mycket mer att säga då jag inte blir så uppslukad av boken som helhet , den stannar på att vara okej. Men som sagt tycker jag att funderingarna kring våldet är riktigt bra.

Titel: När hundarna kommer20160613_205146[1]
Författare: Jessica Schiefauer
Serie:
Sidor: 299
Originalspråk: Svenska
Taggar: Ungdomar
Finns bl.a på: adlibrisbokuscdon
Annat av författaren: Pojkarna

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension; När hundarna kommer”

Kommentera

