Läslistan 4.0

Japp, ni vet nog hur detta funkar vid detta laget. Böcker jag vill läsa. Listade i ett blogginlägg. Let´s do this!

Jag, En – David Levithan. Den här verkar så sjukt bra! Snabbt handlar den om En som vaknar upp i en ny kropp varje dag. Men en dag blir hen kär. Very exciting!

I huvudet på Colin Fisher – Ashley Miller & Zack Stentz. Den här boken har förföljt mig genom att visa  sig i affärer, tidningar och på internet så den står på listan utan att jag vet särskilt mycket om den. Som tur är har jag en vän som heter Google och vet därför att boken handlar om en pojke med Asperger och att den ska vara charmig och rolig utan att förminska huvudpersonen. Ja. Ja. Ja!

Den ökända historien om Frankie Landau-Banks – E Lockhart. Den här boken har precis som den förre dykt upp både här och var. Lockhart är författare till boken Listan.

Djupa ro – Lisa Bjärbo. Många verkar gilla denna. 🙂

Så har jag det nu – Meg Rosof. Vet nada om denna men mamma hade läst om den och BOOM är man kvalificerrad till min lista!

Röd drottning – Viktoria Aveyard. Denna läste en kompis till mig och hon tyckte  mycket om den. Jag har även läst en positiv (och bra förstås 😉 ) recension som ni borde kika in. Den hittar ni  här!

Låt vargarna komma – Carol Rifka Brunt. Någon kommer dö, någon kommer överleva, allt är jättesorgligt. Jag hoppas jag kommer gilla det.

Du, bara – Anna Ahlund. Insåg nu att jag blandat ihop denna med Djupa Ro, hah. Du,Bara har dykt upp överallt i mitt bloggflöde och har även den fått positiv respons.

Ja hörni, detta var de böcker som stod på min lista just nu. Vilka står på din att-läsa-lista?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

