Recension: När livet börjar om

Så här lyder baksidan på När livet börjar om:

-Libby och Jason har lämnat London för att ta över ett gammalt familjehotell på landet. Där ska de börja ett nytt liv och förverkliga drömmen om att skapa en tillflyktsort för stressade storstadsmänniskor. Men projektet innebär fler svårigheter än de tänkt sig. Snart börjar Libby undra om det verkligen är den nystart för henne och JAson som hon hoppats på.

En dag inträffar en otäck olycka precis utanför huset. En kvinna blir påkörd  och tappar minnet. Och när Libby sträcker ut en hjälpande hand och erbjuder kvinnan att återhämta sig på hotellet, sätter det igång en kedja av oväntade och omvälvande händelser.-

Jag älskar inte den här boken, men den är mer än bara okej. Att det finns en person som inte minns något, som inte ens kommer ihåg sitt eget namn, gör att det blir lite spännande. Att hennnes förflutna kommer fram lite i taget gör att jag vill fortsätta läsa för att få reda på mer, men jag blir inte helt fångad. Den övriga berättelsen är trevlig, men jag blir inte uppslukad. Varför vet jag inte, det bara är så. Språket är det inget fel på. Det kan också vara så att jag läste denna precis efter att jag läst  Stora små lögner som jag tyckte mycket om och att dessa två är i samma genre vilket gör att min upplevelse av denna sänks ännu lite till. Det är ju svårt att komma efter något underbart…

Men jag kan ju inte säga att jag är helt obrydd för det stämmer inte! Visst tycker jag synd om Libby när allt går fel eller den påkörda kvinnan när hon inte kan minnas någonting. Jag tänker faktiskt också rekommendera denna boken då det är en bra roman! (det var bara fel tillfälle för mig att läsa den)

Titel: När livet börjar om
Författare: Lucy Dillon
Serie:
Sidor: 478
Originalspråk: Engelska
Taggar: Romaner, Skönlitteratur
Finns bl.a på: bokusadlibriscdon

Vad tyckte du om denna?20160620_121343

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension: När livet börjar om”

  1. Jag tyckte den här boken var härlig! Dock liiite väl enkel, förutsägbar och cheesy, men det hör ju till genren 😉
    Jag har läst ”hundar, hus och hjärtats längtan” av lucy dillon också. ”När livet börjar om” var helt klart snäppet bättre.

    Ha det bra! 😊

    Liked by 1 person

Kommentera

