Recension: Efter Alaska

-Miles pluggar och är med familjen. Ett ganska begränsat liv. Men när han bestämmer sig för att börja på internat förändras hela hans liv. Han börjar hänga med sin rumskompis Översten och hans kompisar.-

Återigen har John Green lyckats med en underbar historia som helt fångar mig. Sättet han skriver på är unikt och jag kan, som vanligt 😉 , inte beskriva det men jag gillar hans språk som är enkelt att följa och enkelt att gilla. Den här historien är en sån som jag bara vill sätta näsan i och läsa, läsa och läsa. Humor och charm blandas med allvar. Precis som John Greens andra böcker kan jag rekommendera denna (men jag tror inte det är min Green-favorit)!

Vad tycker du om John Green? Har du läst denna?

Titel: Efter Alaska
Författare: John Green
Serie:
Sidor: 309
Originalspråk: Engelska
Finns bl.a på: bokusadlibris,
Annat av författaren:  Förr eller senare exploderar jag, Pappersstäder, Katherine-teorin

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

1 thought on “Recension: Efter Alaska”

Kommentera

