Recension: Ödesgudinnan på Salong d´Amour

Anna Jansson är förmodligen mest känd för sina deckare. Det är i alla fall vad jag kände till att hon hade skrivit. Men hon har även skrivit barnböcker och den här feel-good romanen.

-Angelika jobbar på en frisörsalong i Visby. På salongen jobbar även Ricky. Angelika ser det inte bara som hennes uppgift att fixa håret på människorna som kommer till salongen, utan även att hjälpa dem i livet och med kärleken. I  sin bokningsbok har hon ett eget system för att definiera personerna som kommer till salongen. Men trots att hon hjälper andra med kärleken har hon själv ingen partner. Men det kanske kommer  ändras? –20160802_113322

Jag tycker faktiskt omdenna! Först blev jag ganska överraskad av allvaret Angelika tar sitt jobb på. Men jag tycker om det, det var en idé som jag inte läst om tidigare. Jag tycker att boken är mysig och charmig. Jag vill återvända till boken, eftersom jag vill veta hur det går, inte för att jag vill att den ska ta slut. Så ja, jag håller med framsidan, det var en riktigt mysig roman!

Har du läst? Eller har du läst Annas deckare?

Titel: Ödesgudinnan på Salong d´Amour
Författare: Anna Jansson
Serie:
Sidor: 333
Originalspråk: Svenska
Taggar: Roman
Finns bl.a på: bokusadlibriscdon

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

3 thoughts on “Recension: Ödesgudinnan på Salong d´Amour”

Kommentera

