Recension: Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske

-Julia lever ensam med sin katt i Wien. En dag kommer hon att bli kompis med Elfriede Jelinek och sluta med att ständigt besvara enkäter som tidsfördriv. Till dess får hon arbeta som språklärare för överambitiösa företagsledare och underpresterande ungdomar.
På en parkbänk möter hon Ben och kärlek uppstår. Allt är perfekt, förutom det lilla faktum att Ben bor i en buske…- från Adlibris20160713_202808

Den här boken var jag väldigt taggad på och jag har väntat ett bra tag på att få hem den eftersom det var så lång kö på biblioteket, vilket är ett tecken på att många vill läsa den. Men jag blev besviken, för den var inte riktigt så speciell som jag trodde och jag tycker nog att den stannar på att vara en okej bok. Det finns inte något specifikt som jag kan peka ut som orsak till detta, alltså ingenting som jag kan säga att jag tycker är dåligt med boken. Det var helt enkelt bara en sån som inte passade perfekt för mig. Språket flyter på bra, det är inga konstigheter. Men jag blir inte särskilt charmad eller fångad av berättelsen. Jag tyckte inte heller att boken var rolig, som jag trodde den skulle vara. Så nja, detta var lite av en besvikelse.

Passade denna bättre för dig? Tyckte du att den var rolig och charmig? Berätta gärna i kommentarerna om du läst eller inte läst. Eller om något helt annat som du vill dela.

Titel: Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske
Författare: Emmy Abrahamson
Serie: 
Sidor: 250
Originalspråk: Svenska
Taggar: Roman
Finns bl.a på: adlibris cdonbokus
Annat av författaren: Min pappa är snäll och min mamma är utlänning som jag nämnt här. Och 3 andra ungdomsböcker som jag inte läst.

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

