Recension: Kärlek sökes

Ja, nu har jag fått tag i fortsättningen om Frida Fors. Den här boken är nog ganska eftertraktad just nu, för jag har verkligen stått i kö länge på biblioteket.

-Frida Fors har blivit äldre. Nu jobbar hon på radio, hon har ett eget program ”Sena Samtal” där hon pratar relationer och pratar med tittare som ringer in. Men hon har ingen att dela sitt liv med, barnen har flyttat ut och hon har ingen kärlek för tillfället. Var ska hon hitta någon då? På nätet verkar vara det nya stället.-

-I den här boken får vi följa Frida Fors genom livet. Jakten på kärleken, jobbet, vännerna, nya och gamla relationer, alla val och andra utmaningar som en ställs för i livet.

Första intrycket? Åh, vad detta kommer rätt i tiden för mig nu. Jag tror verkligen att jag kommer gilla denna boken.

20160804_173322

Och jaaa, jag hade rätt! Jag tycker verkligen om den här! Jag tror att det här är min favoritbok om Frida. Boken är mysig, lättläst, rolig och charmig. Frida känns som en bra och trevlig person, med bra värderingar och kloka tankar. Men vissa människor hon möter är inte lika trevliga, vilket resulterar i en mysig bok men med viktigt innehåll. Detta är ju som sagt en fristående bok, med två stycken före. Men Frida har blivit så mycket äldre så det borde absolut gå att läsa denna utan att ha de två föregångarna lästa. Kanske att du inte fattar alla referenser till hennes ungdom, men förmodligen klarar du dig bra ändå. (: Jag tycker mycket om alla de böcker jag läst av Carin Hjulström, alla recensioner finns länkade nedan, och jag kan varmt rekommendera denna och de andra! 

Har du läst något av Carin? Kommentera gärna! 

Titel: Kärlek sökes
Författare: Carin Hjulström
Serie: Frida Fors
Sidor: 408
Originalspråk: Svenska
Taggar: Romaner, Feel-Good
Finns bl.a på: bokusadlibriscdon
Annat av författaren: Irene PanikFinns inte på kartanHitta vilse

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

