Recension: I huvudet på Colin Fischer

Förutom de bra omdömen jag hört om denna boken fanns det även andra saker som gjorde att jag ville läsa den. Som meningen på framsidan som antyder att ”Alla fans av John Green och Sarah Dessen kommer att gilla den här boken väldigt mycket.” Vilket kändes lovande…

-Colin Fisher är ett geni. Men han gillar inte att man rör vid honom. Eller färgen blå. Han kan inte tolerera höga ljud och han har svårt att tolka ansiktsuttryck. Däremot har Colin ett fantastiskt minne och en extraordinär slutledningsförmåga. När en pistol hittas i matsalen och avbryter en klasskamrats födelsedagsfirande, är Colin den enda som kan lösa fallet.- från baksidan av I huvudet på Colin Fischer

20160823_170203.jpg

Jag gillar den här. Jag tycker om Colin som huvudperson. Jag förundras över hans klipska sammankopplingar mellan olika händelser och jag tycker att det blir jobbigt när han har det jobbigt. Här får vi en insikt i hur det kan vara att leva med Aspergers syndrom vilket ökar förståelsen för människor i läsarens närhet. Detta tycker jag mycket om.

Boken är ganska lättläst, rolig och intressant. Den passade mig bra, men om jag ska jämföra med John Green och Sarah Dessen, som nämns på framsidan, så tycker jag att de är några snäpp bättre.

Titel: I huvudet på Colin Fischer
Författare:
Serie:
Sidor: 223
Originalspråk: Engelska
Taggar: Humor, Aspergers
Finns bl.a på: BokusAdlibrisCDON

Vad läser du just nu?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

