Läslistan 5.0

En trave med böcker som sakta tömts. Ja. En tom hjärna utan nya läsideér? Nepp. Idag är jag tillbaka med ännu en läslista! Kommentera gärna vad du läser just nu. Kanske har du något bra boktips med den där boken alla bara måste läsa? Berätta gärna! (:

  • Ingen normal står i regnet och sjungerSara Ohlsson Åh, den här framsidan är jag helt såld på! Den fångade verkligen mitt intresse, och titeln också för den delen. Mycket intresserad.
  • Om hundra dagar ska jag dö så satans vackert att du vill följa med – Johanna Nilsson Samma här, mycket spännande titel som gör att jag verkligen vill läsa.
  • Om du vill ja oxå – Maj Lundgren  En bok om ungdomar skriven av en ungdom – verkar perfekt!
  • Ormbunkslandet – Elin Bengtsson En vacker historia om mycket, tror jag.
  • Vi är en – Sara Crossan Den här boken handlar om två tjejer som är sammanvuxna tvillingar. Asså hur intressant?!!
  • Glassvärdet – Victoria Aveyard Fortsättningen på Röd drottning. Hmm, hur det ska gå i boken har jag ingen aning om, men det tänker jag ta reda på.
  • Toner i natten – Jojo Moyes Jojo Moyes är verkligen en av mina favoritförfattare och hon brukar alltid beröra. Senaste boken jag läste av henne var Sophies historia.
  • Ingenting och allting – Nicola Yoon Ja, denna handlar om en tjej med en ovanlig sjukdom som gör att hon inte lämnar huset. Och hon blir kär.
  • Stanna – Flora Wiström En kärlekshistoria till. Jag tröttnar inte jag.
  • Se dig inte om – Anne Cassidy Åh, tänkte först att denna titeln liknar Ljug för mig, att det blir lite bakvänt så där (ljug inte för mig, se dig om) och sen kollade jag upp handlingen (för, ni vet, jag kan vilja läsa en bok utan att ha så bra koll på den, kanske bara har sett framsidan. Här hade jag läst om handlingen men det var ett tag sen.) och det visade sig att handlingen också är lik! Läs min recension om Ljug för mig, så kan du få en uns (Va? Ett uns? En uns? Okej. Jag bara undrar, vad är en/ett uns? För visst säger man väl så? uns uns uns haha ibland blir det konstigt i skriftspråk.)

Det var så många fina omslag och intressanta titlar i denna listan att jag helt ärligt blandade (och blandar) ihop flera av dem. Då är lösningen att läsa dem så att jag får bättre koll på handlingen. Phu, längtar tills jag får de fina omslagen i min hand och låter de vackra orden fylla mitt huvud. Nu får vi hoppas att det blir så IRL också. Jag är pepp på dem allihop. Har du läst någon av dessa? Vilka ska jag akta mig för och vilka ska jag kasta mig över? När ska jag ha näsdukar redo? 

Hej på er så länge, så ses vi snart igen!

// Lakritsboken

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

1 thought on “Läslistan 5.0”

Kommentera

