Låt böckerna beskriva ditt liv – en tag

Kikade in på bloggen Tusen Sidor (do it U 2!) här om dagen och såg då att Lexie lagt upp en boktag där hon svarade på frågor med boktitlar. Tänkte först inte göra den själv, även om jag tyckte det var lite fyndigt, men sen gjorde jag ett dokument med frågorna och hipps vipps var jag i full gång med att stoppa in boktitlar, det var ju riktigt kul! Och svårt heh…

Tanken är alltså att man ska svara på frågorna med boktitlar som man har i sin bokhylla. Jag fuskade något och utökade den där bokhyllan till att ta mina svar från 1. Mina nylånade böcker 2. Böcker i en hylla i mitt hem och 3. Böcker jag läst och recenserat. Svaren är inte helt sanningsenliga och ibland något konstiga. Vi kör!

1. Är du man eller kvinna?
En annan

2. Beskriv dig själv:
Hett blod, kalla nerver

3. Hur mår du?
Vilse

4. Beskriv stället du bor på:
Ormbunkslandet

5. Vart skulle du vilja resa?
Himmelska eldens stad

6. Beskriv din bästa vän:
Som Zlatan fast bättre

7. Favoritfärg?
Ett tunt blått streck

8. Väder just nu?
Natthimmel

9. Favoritårstid?
Den blomstertid nu kommer

10. Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
Dagsbok för alla mina fans

11. Vad betyder livet för dig? 
Ingenting och allting

12. Hur är ditt förhållande?
Som eld

13. Vad är du rädd för?
Eld

14. Dagens aforism:
Flyt som ett bi, stick som en fjäril

15. Vilket råd skulle du vilja ge?
Blunda och hoppa

16. Hur skulle du vilja dö?
I dödens labyrint

17. Motto?
Jag vill inte möta världen i tårar

Jag tänker inte heller tagga någon särskild, skickar öppet vidare till alla som vill, vågar och kan.

//Lakritsboken

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

