Lånat 6.0

Bibliotek. Ahh. Jag kan inte prisa denna plats nog. Ta vara på biblioteken hörni. Detta är min skörd från mitt senaste besök. En del beställda böcker och en del spontanlån. Enjoy!

Skarven av Sara Lövestam Jag har inte ens läst baksidan på denna, men läste några bloggrecensioner och sen var jag fast. Det verkar vara en mångsidig och spännande bok med viktiga budskap.

20161105_1737301

Midnattsmanifestet av David Whitley Åh, den här verkar riktigt spännande! Den handlar om  ”…-en värld där allt kan köpas och säljas. Även barn. Även känslor. Även liv.”

20161105_1731541

Som stjärnor i natten av Jennifer Niven Jag kommer inte ihåg exakt varför jag lånade den här, hah… Baksidan hjälper mig inte jättemycket, men förmodligen läste jag en bra recension någonstans. Den här är iallafall sorglig och gripande, och handlar om ungdomar, hopp och funderingar.

20161105_1732361

 

Det magiska hjärtat av Kristina Ohlsson Kristina har skrivit flera barn/ungdomsböcker som blivit ganska uppmärksammade, som Glasbarnen tex.. När jag såg denna bara reserverade jag den på direkten för att jag tyckte den såg läsvärd och intressant ut.

14783805061731

(M)ornitologen av Johanna Tydell Hehe, först förstod jag inte ens att detta var en skönlitterär bok. Inte för att jag tog mig tid att läsa på, MEN när jag insåg mitt misstag och hörde om handlingen ville jag också läsa.. Som så många andra. Den handlar om Moa som vars mamma stack när hon var liten.20161105_1735021

 

Askfödd av Sabaa Tahir Tjock fantasy som lockar! Även om jag har en hel del annan fantasy som väntar så vi får väl se när den blir läst.

20161105_1735201

Har du läst någon av dessa? Vilket var ditt senaste bibliotekslån?

//Lakritsboken

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

1 thought on “Lånat 6.0”

Kommentera

