Recension: Allt som blir kvar

-Mitt under brinnande juli gör Matildas pojkvän slut. Kvar är hon, i en öde lägenhet. Vem är hon, utan honom? Matilda måste fylla tomrummet och bästa vännen Miron tar henne under sina vingar. Han lovar att bedöva smärtan med nya äventyr. Tillsammans ska de rida ut sorgen, explodera i natten. Men hur långt kan man egentligen gå och vilka är Mirons verkliga motiv? Och när vet man om man mår bättre eller inte längre känner något alls?- från Bokus.se

Det är andra gången jag läser en bok av Sandra Beijer och det är andra gången jag har lite svårt att veta vad jag faktiskt tycker. Men jag vet att jag tycker mer om den här än ”Det handlar om dig”. Jag tycker nog ändå att det är en bra bok. Språket är fint och boken beskriver att det ibland är svårt. Beskrivningarna av alla känslor och det där som finns inuti är bra. Dock har jag svårt att känna igen mig i och fatta tycke för Matilda. Att jag inte känner igen mig i henne påverkar även det senare. Mot slutet känner jag att jag bara skyndar på läsningen och inte riktigt orkar hålla intresset uppe. Boken griper inte tag i mig så hårt som jag önskar. Så ja, inte riktigt min bok, men fortfarande bra. Ge den en chans.

20161203_170740.jpg

Omslaget, titeln och typsnittet på framsidan då? Det är väldigt fint tycker jag. Jag gillar det enkla och framsidan fångar absolut mitt intresse.

Har du läst den här? Eller något annat av Sandra? Du kanske följer hennes blogg?

Titel: Allt som blir kvar
Författare: Sandra Beijer
Serie:
Sidor: 207
Originalspråk: Svenska
Taggar: Unga, Romaner
Finns bl.a på: BokusAdlibrisCDON
Annat av författaren: Det handlar om dig

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

5 thoughts on “Recension: Allt som blir kvar”

    1. Svår fråga! Jag tycker det ofta är svårt att säga en lagom ålder till böcker, då det är flera olika aspekter som påverkar. Men om jag skulle säga nåt om denna, så tror jag att den kan passa både i tonåren, ung-vuxen-tiden och för vuxna. Men jag tror att den i första hand riktar sig till ungdomar. Så, jag skulle kalla det en ungdomsbok, men vuxna kan såklart också läsa den! Kul att du kommenterar!

      Gilla

      1. Ja, det är svårt, och kanske egentligen inte viktigt alls. Läser jag en bok och tycker om den är den för mig, oavsett vem boken är menad för åldersmässigt. Men jag vet att den säljs på ungdomsavdelningen, och från vad jag själv läste tyckte jag inte riktigt att det stämde… men jag ska fortsätta läsa!

        Liked by 1 person

      2. Jag håller med dig där, det är vad jag som läsare känner som är viktigt. Tja, om jag skulle rekommendera den till någon skulle jag nog rikta mig mot den lite äldre ungdomsavdelnigen och uppåt.

        Gilla

Kommentera

