20 snabba inför jul och nyår

Enligt O gjorde en tag med 20 snabba val inför jul och nyår och den spred sig snabbt bland bloggarna. Nu tänkte även jag göra den. Har recensioner på gång, men lite låg energi, skrivlust och tid. Ska försöka få upp saker, förhoppningsvis hinner jag  ikapp nu på jullovet.

Julafton eller nyårsafton? Båda har sina fördelar, och nackdelar, men i korthet längtar jag mer till julafton än nyår.

Glögg eller julmust? Börjat gilla glögg lite mer nu, men julmust är stora favoriten.

Amaryllis eller hyacint? Har inte superbra koll på blommor, men gillar nog amaryllisen lite mer.

Sill eller skinka? Sill är verkligen inte min grej. Skinkan är inget måste, men ändå så mycket bättre.

Snö eller regn? Lätt val, nu till jul. Snönivåerna är dock inte så stora…

Lussekatter eller pepparkakor? Svårt val, en lussekatt kan sitta riktigt fint den också.

En i taget eller slalomläsning? För några år sen slalomläste jag ofta, nu blir det bara när jag har en riktigt otäck bok eller en rejäl tegelsten. En i taget är enklare.

Film eller tv-serie? Kollar på serier ganska ofta, tack vare Netflix, men en trevlig julfilm är också mysigt.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Gina är en stor favorit hos mig.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Kalle är tradition, vilket Karl Bertil inte är.

Tomten eller Grinchen? Ja, tomten. Har inget att säga. 

Morgonpigg eller nattuggla? Önskar att jag kunde svara morgonpigg men mitt i tonåren kan jag inte göra det helt ärligt. 🙂 Dock är jag ingen nattuggla heller. Jag varierar mig från dag till dag. 

Hundöra eller bokmärke? Jag gillar inte hundöron, bokmärken är ett måste.

Soffan eller sängen? Läser mest i sängen, då jag läser varje kväll innan jag somnar, men att slappa i soffan är verkligen inte så dumt.

Tegelstenar eller tunnisar? Haft en period med svårt att hitta tid till läsning, då är det skönt med snabba böcker.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Känner inte till Leonard Cohen överhuvudtaget, Dylan har jag inte heller så bra koll på men känner till honom.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Just ja, Ivanhoe är ju riddarna och det där. Det har jag sett, Friman har jag aldrig kollat på.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Lasse har varit med på en hel del sedda program under åren. 

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Enkelt, då jag aldrig sett Stjärnorna på slottet. 

Sven-Bertil Taube eller Kent? Jag är ingen fangirl på någon, inte heller någon av dessa, men Kent finns iallafall på Spotifylistan.

 Det var mina svar! 

 

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

