Recension: Uppvaknandet

För ett tag sen fick jag ett tips av författaren A.R. Yngve själv om en  av hans bokserier. Första boken heter Uppvaknandet. Efter ett bra tag har jag nu läst den. Vilket jag är glad för.

-David Archibald blir uppväckt ur en frusen sömn. Han befinner sig 900 år in i framtiden, i en värld ärrad av katastrofer och krig. Civilisationen har dragit sig tillbaka till befästa stadsstater, där feodalherrarna och deras riddare härskar.
David finner sitt öde: att rubba denna medeltida framtid i sina grundvalar och starta en ny renässans.
Han blir den osannolike hjälten kallad DARC.- från Bokus

aviary-image-1483293744281

Det som fick mig att bli intresserad av den här boken, även fast jag inte visste något om varken författaren eller handlingen, var framförallt att den var så kort. Många böcker i genrer med övernaturligheter, som exempelvis fantasy, sci-fi osv, är ofta tegelstenar. Det är inte ofta en stöter på tunnare sådana böcker. Deras tjocklek och också ofta något långa språk (med mycket text och beskrivningar och fullproppade sidor) gör ofta att det känns något jobbigt att börja läsa dem och att det sen också tar ganska lång tid (även om jag älskar många sådana böcker, så det är inte alltid negativt) att läsa dem. Därför blev jag mycket glad när jag upptäckte att Uppvaknandet hade 132 sidor.

Jag gillar verkligen idén i Uppvaknandet. Jag gillar att vår värld som vi lever i nu blandas och jämförs med en annan värld. Det blir mycket intressant när David Archibald vaknar upp 900 år senare än han tänkt. Det är riktigt spännande och intressant att läsa Uppvaknandet och jag kommer absolut att läsa de andra delarna! Rekommenderas!

Titel: Uppvaknandet
Författare: A.R. Yngve
Serie: DARC AGES – De mörka tidevarven
Sidor: 132 (som e-bok)
Originalspråk: Svenska
Taggar: Sci-fi, Framtid
Finns bl.a på: BokusAdlibrisCDON

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

