Recension: M varken mer eller mindre

-Maj är 19 år och tycker om när saker är lättkategoriserade och logiska. När man efter en kort överläggning kan komma fram till ett klockrent beslut genom att väga fördelar mot nackdelar. Då är kärleken en svår nöt att knäcka. Nu har Maj trasslat in sig i fyra kärlekshistorier samtidigt. Och hur hon än försöker reda ut tillvaron blir det bara värre. För att lösa situationen uppfinner hon ett känsloexperiment. Hur vore det att helt enkelt testa att bara gå på känsla ett tag och se vad som händer?- handling från Bokus

20170115_103530.jpg

”M varken mer eller mindre” är en bok som är medryckande.  Jag fastnar i den och jag vill fastna i den. Det är en bok som jag gärna läser när jag vill fokusera på nåt annat. Stänga av omvärlden, och det är nåt som jag gillar med läsning, att stänga av omvärlden. Då måste boken vara tillräckligt bra för att kunna göra det. Och det fixar den här.

När ett kapitel tar slut börjar ett annat på samma sida och det är så svårt att slita sig från historien. När kapitlen ligger så tätt så vill jag bara läsa ett till. Och ett till. Vilket absolut har med den medryckande historien att göra också.

Jag gillar Maj. Det är härligt att följa hennes breda tankegång, med en del lustiga ideér och humor men också tankar som verkligen går att känna igen sig i. Det är jobbigt att hon inte lyckas trassla ut allt, men en bra berättelse blir det.

Jag gillar hur jag som läsare får höra om Majs kompisrelationer, kärleksrelationer och familjerelationer och hur de ligger parallellt med varandra. Detta är en bok som jag tyckte mycket om och jag kan varmt rekommendera den!

Har du läst ”M varken mer eller mindre”? Vad tyckte du? 

Titel: M varken mer eller mindre
Författare: Petra Backström
Serie:
Sidor: 270
Originalspråk: Svenska
Taggar: Unga, Relationer, Debut
Finns att köpa bl.a på: BokusAdlibrisCDON
Annat av författaren:

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

2 thoughts on “Recension: M varken mer eller mindre”

    1. Den blev borttagen på grund av bristande kvalité. Plus att det var svårt att få formatet & storleken att passa in. Jag har haft mycket problem med få bilderna att fungera o inte bli helt megasuddiga. Den som jag har nu lite provisorisk, men jag ville ha liiite vinterkänsla kvar. Får se vad jag byter till sen.

      Gilla

Kommentera

