Lånat 7.0

 

Det var dags att fylla på med nytt att läsa och förra veckan kom jag hem med dessa. Flera av dem har jag fått tips om på internet (tack internet).

20170128_093619.jpg
Jag är kvar hos er – Peter Pohl

Jag är kvar hos er av Peter Pohl handlar om Anna, 15 år, som vet att hon snart ska dö. Känner en djup suck bara av att skriva så och se på omslaget. Verkar vara en himla läsupplevelse som berör.

 

aviary-image-1485617885828.png
I mjölnarens spår – Stina Nilsson Bassell

Människors historia, hur de har blivit behandlade, hur samhället och kvinnosynen har sett ut mm, är något väldigt intressant tycker jag. Därför tror jag att jag kommer gilla Stina Nilsson Bassells roman I mjölnarens spår. Den handlar om en kvinna på 18/1900 – talet.

20170128_093603.jpg
Livets outgrundliga mysterier – Benjamin Alire Sáenz

Livets outgrundliga mysterier av Benjamin Alire Sáenz har för det första en härlig titel och förhoppningsvis är den bra på insidan också. Den handlar om Aristotle vars familj inte pratar om saker. Men saker förändras när han möter Dante. Detta verkar vara en perfekt ungdomsbok som utforskar just livets mysterier.

20170128_093750
Vad mina vänner inte vet – Sonya Sones

I Vad mina vänner inte vet träffar vi coola Sophie som under lovet blir kär i den mindre coola Murphy. Men vad ska vännerna tycka? Boken är skriven av Sonya Sones.

20170128_094057.jpg
eleanor & park – Rainbow Rowell

Rainbow Rowells böcker dyker upp både här och var och många är positiva om dem. Hennes eleanor & park har jag inte läst, även om jag tänkt göra det ett par gånger.

På ingång har jag även: Ordbrodösen av Anna Arvidsson, Frågor jag fått om förintelsen av Hédi Fried, Wallflower av Stephen Chbosky, Om du såg mig nu av Sofia Nordin (fett tagg på den), The future of us av Jay Asher och Carolyn MacKler

Är du bekant med nån av dessa? Vilka rekommenderar du?

Författare: lakritsboken

En tonåring som gillar att läsa. Och träna. Och se på film. Och skriva. Och en massa andra saker.

Kommentera

